vickanodavy

Direktlänk till inlägg 23 december 2011

.........

Av Victoria Gadd - 23 december 2011 21:26

DIG

Ålder: 11
Fyller år: 1 juni
Ridit i: ca 6 år
Egen häst/Ridskola: Egen häst



DIN HÄST

Namn: Davy on the road "Davy"
Färg: fux

Ras:welsh ponny, amerikansk quarter

Bästa bus: när det va ett 60 cm hinnder och han hoppar över hinderstödet! XD 

Ålder: 11
Bästa minne med?: när han blev min! och vår första blå gula rosett!

Sämsta minne med?: inge
Högsta du hoppat?: 1, 15
Har du tävlat, och isåfall i vilken gren?: jag har tävlat hopptning och dressyr. resultat en gång i dressyr va blå gul rosett :) ressultat hoppning gul rosett :)
Hur ser din grimma till hästen ut?: vin röd en Jhon witeker :)

Hur ser sadeln ut?: Svart allround och dressyr svart :)
Tränset?: svart hoppträns och svart dressyr

Hur stor är hästen? 147 ½ :) D-ponny



HUR MÅNGA HAR DU?
Ridbyxor: 6 elr 7 :)
Hjälmar: 1
Säkerhetsvästar: 1
Ridskor:1
Ridstövlar: 2
Ridspön: 6 elr 7 
Sporrar: 1
Ridstrumpor: Vet ej, många :D
Kavajer:1

 


HUR MÅNGA HAR DIN HÄST?
Schabrak: årkar inte räkna ihop alla, men mer en 7 
Sadlar: 2
Träns: 2
Benskydd: 3
Grimmor : 3
Skor: 2



HATOBJEKT
Bett: det här bettet.. : http://enewe.blogg.se/images/2011/caro2301_124953107_158429320.jpg
Sadel: http://hestbrudar.blogg.se/images/2011/ful-sadel-3_133146665.png
Ras: .....
Häst: hata är ett starkt ord :P........
Foder: ...........



SKADOR I DIN RIDNING
Brutit något: Nej
Stukat något:  Nej
Blivit avkastad: Japp
Avbockad: Nej
Biten:  ja men inte av Davy
Trillat av: Ja
Förlorat någon i ridning:  Nej
Trampad: Ja inte av davy



KAN DU

Knoppa?:  Ja

Göra inbakad svansfläta?: ja
Sadla?: ja
Tränsa?: ja
Sätta på ett täcke?: ja
Kratsa hovarna?:ja
Rykta?: ja
Hoppa en bana?:ja
Duscha en häst?:ja



THIS OR THAT
Mocka/fylla höpåsar? - Mocka
Stegra/bocka? - inget av dom egentligen.
Barbackagalopp över ett sommarfält eller ett snöfält? - Sommarfält
Stor häst/ponny? - ponnyyy!
Hjälm med ventilation/hjälm utan? - Ventlilation
Ridskor/ridstövlar? - ridstövlar
Hjälm/väst? - Hjälm
Sporrar/spö? - Spö när jag tränar dressyr och hoppning och sporrar på dressyrtävling
Rida ut själv/rida ut i grupp? - båda

Hoppning/dressyr? - båda



ÄGER DU
Pälsglans?:ja
Hovolja/hovfett?: Ja
Flätgelé?: Nej
Torrschampo?: kanske
Hästschampo?: ja
Ryktsten?: ja
Rotborste?: ja
Ryktborste?: Ja
Ryktskrapa?: Ja
Hovkrats?: Ja
Mankam?: Ja 
Massageborste?: ja



FAMILJ
Bor du i Bondgård: halft i halft. bor i stan och har en sommar gård
Villa: ja
Lägenhet: nej
Är din familj hästkunnig: Ja
Vilka i din familj har hållit på med hästar: mamma har en häst som heter laguna. och min pappa går på ridskola

Husdjur: 2 hästar, 2 hundar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Gadd - 27 januari 2012 23:35


HEEEJ! sorry att jag int har skrivit på ett tag :( jag har inte haft tid :( men idag!  jag tänkte skriva om hopptävlingen! Det gick as bra! så himla glad ! Davy var helt underbar! <3 först hoppa vi lätt d 80 cm 2 faser och då kom vi 1:a!!! lov...

Av Victoria Gadd - 20 januari 2012 21:00


 

Av Victoria Gadd - 16 januari 2012 22:50


Grattulerar rolf göran begtsson.!  tänk att ridsporten fick äran tillslut! Rid sporten äger!jag är så glad och kommer typ va det i flera år! Jag satt i soffan och kunde knappt sitta still så spänd va jag! och sen när han sa rolf göran bengtsson så s...

Av Victoria Gadd - 11 januari 2012 19:18


 

Av Victoria Gadd - 10 januari 2012 23:03

hallu! idag har jag varit i skolan första dagen i åk 5 vår terminen :P hehe.. det var väl kanska kul ! Vi hade slöjd idrott lunch bild och svenska :) på bilden skulle vi gå till bibloteket.. när vi  gick hem mötte vi en enorm svan! super stor...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Gillar du hästar ??
 jaaaaa!!!
 neeej
 lite
 vrf frågar du ? :P
 bara min häst
 bara min favo häst

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards